יום רביעי, 29 ביוני 2011

פשטידת הבצל המפורסמת של ליהיא לפיד בגרסה שלי


קבלו את אחד המתכונים שאני מכינה הכי הרבה: פשטידת הבצל של ליהיא לפיד. כשהתארסתי,שתי חברות טובות מאוד קנו לי את אוסף המתכונים שלה והמתכון תפס לי את העין.זה היה אחד הדברים הראשונים שהכנתי במטבח הקטן שלנו אחרי שהתחתנו.הייתי בטוחה שמצאתי פה אוצר נדיר אבל שיטוט מהיר בבלוגים ובפורומי אוכל שונים מגלה כי בערך חצי מדינה מכינה את הפשטידה באדיקות רבה ובגרסאות שונות.יש כאלה שמוסיפים לה קישואים,בטטות,גבינות...גם אני שיניתי קצת את המתכון המקורי אבל לא סטיתי ממנו הרבה-בסך הכל הוספתי קצת תיבול,הורדתי קצת שמן ותגברתי את רמת הקריספיות. תכל'ס, מדובר במתכון מהסוג שכמעט כולם מחפשים: הוא קל נורא (מערבבים את החומרים,שופכים לתבנית ואופים),מהיר הכנה מאוד ולא דורש חומרים גרנדיוזיים (תודו שיש לכם בבית בצלים,קמח,שמן,ביצים ואבקת אפייה).אה,וזה גם פרווה.צריך יותר מזה?

מרכיבים:
4 בצלים קצוצים
2 ביצים
6 כפות שמן
חצי כוס מים
כוס קמח תופח או כוס קמח רגיל+ כפית אבקת אפייה
כפית אבקת מרק עוף ו\או אבקת מרק בצל (לא חובה אבל מאוד מוסיף)
כפית וחצי מלח (אפשר להוסיף קצת פחות אם שמתם אבקת מרק)
פלפל שחור לפי הטעם
פירורי לחם



1. משמנים תבנית 26 וזורים בה שכבה דקה של פירורי לחם
2. בקערה מערבבים את כל החומרים ושופכים לתבנית
3.משטחים את העיסה בתבנית בצורה אחידה ומעליה זורים עוד שכבה דקה של פירורי לחם
4. אופים בחום בינוני (180 מעלות) עד שהבית מתמלא בריח מעולה והפשטידה מוצקה וזהובה (בערך חצי שעה)

פינת ההתפרעות של יעל:
זה לא היה הרבה זמן!אז כמו שאמרתי,אפשר להוסיף לפשטידה כל מיני ירקות,גבינות ועשבי תיבול.משהו אחר נחמד מאוד שניסיתי פעם זה להכין את הפשטידה כמאפינס בתבנית שקעים מסיליקון.יוצא מעולה!



יום רביעי, 22 ביוני 2011

Salmon loaf

Fish is definitely not one of my strong points...in eating as well as cooking.But I've noticed that I'm not alone-a lot of people get a bit queasy when it comes to fish: okay, most of them are kids and random people with an exceptional sense of smell but you know what I mean.It's just one of those things that is hard to be indifferent about...you probably either love it or you hate it.Me? I'm just swimming along between the two trying to figure it out.In the meantime, here's a family recipe that isn't too fishy but just fishy enough.

Ingredients:
1 can (about 7 oz.) canned pink salmon
3 grated carrots (optional, but they add lots of color and taste.And Mom would approve because they're good for you.However, it is your right to determine that the salmon to itself is healthy enough and skip the veggies)
1 grated onion (do your eyes a favor and grate it in a food processor.Trust me)
1 egg
1\2 a cup of breadcrumbs
1\2 a cup of milk or water
1 Tablespoon of oil
black pepper to taste
1 Tablespoon of ketchup

1.Drain the salmon and remove any skin and bones that may be lying around (don't say I didn't warn you)
2.Scrape the salmon into a bowl and flake it,add the rest of the ingredients and combine them all together.
3.Grease a large loaf or square pan and pour the salmon mixture into it.
4.Bake at 350 for an hour or until loaf is golden brown.

Tastes great cold, in sandwiches, as part of a buffet or whatever.Enjoy!

יום שלישי, 21 ביוני 2011

פשטידת סלמון


אוקיי,אז אני מודה:דגים הם ממש לא התחום החזק שלי-לא בבישול ולא באכילה.בכלל,שמתי לב שדגים זה משהו שרוב האנשים אוהבים מאוד או שונאים נחרצות-אין כזה הרבה מרחב תמרון בין שתי הקצוות.בניסיון להשלים בכל זאת עם בעלי הסנפיר והקשקשת אני מוצאת את עצמי עם מתכוני דג מאוד פשוטים.המתכון שלפניכם הוא נורא נחמד וקליל,והדבר הכי קשה שתצטרכו לעשות בשבילו זה למצוא קופסת שימורים של סלמון במיץ.כן, קראתם נכון: לא פילה ולא דג שלם אלא קופסת שימורים שמזכירה קצת קופסת שימורים של טונה.אני מודה שהמתכון הזה לא משתייך לקטגוריית ה"כל החומרים נמצאים במזווה שלכם כבר" ושהמצרך הזה לא נמצא בכל מכולת שכונתית והוא אולי ידרוש מכם קצת מאמץ אבל אני מבטיחה שכשתכינו-תבינו.אני מבטיחה גם לשים עוד מתכונים (בעתיד,בע"ה) עם המוצר הנהדר הזה על מנת לגוון לכם את מקורות האומגה 3.

מרכיבים:
קופסת שימורים אחת (213 גרם) של סלמון (או: אלתית ורודה במיץ טבעי,למי שלא רוצה לגרום לאליעזר בן יהודה להתהפך בקברו)
3 גזרים מגוררים (לא חובה ואפשר להשמיט,אבל מוסיף הרבה צבע,טעם,בריאות ומה לא)
בצל אחד מגורר (תעשו לעיניים שלכם טובה ותגררו אותו במעבד מזון)
ביצה אחת
חצי כוס פירורי לחם
חצי כוס חלב או מים
כף שמן
פלפל שחור לפי הטעם
כף קטשופ

1.מסננים את הדג מהמים ומוציאים עצמות ועור (אם יש...אל תגידו שלא הזהרתי אתכם)
2. שמים את הדג בקערה ומועכים אותו קצת
3.מוסיפים את שאר המרכיבים ומערבבים
4.משמנים תבנית (אפשר 26,מרובעת או אינגליש קייק גדולה קצת) ושופכים את התערובת פנימה.
5.אופים בחום בינוני כשעה או עד שהפשטידה מזהיבה

נהנתם?תגידו יפה תודה לאימא וסבתא שלי,שזה המתכון שלהן כעיקרון.הפשטידה מצוינת גם קרה (יש לא מעט שאפילו מעדיפים אותה ככה) ואפשר בכיף להקפיא אותה.

תגובות,אנשים,תגובות!אני ממש רוצה לשמוע הארות,הערות ותובנות...

יום שלישי, 14 ביוני 2011

honey-mustard sweet potatoes

It's been a while...but I'm back with a sunny and fun recipe for those of you who are looking for a good side dish recipe to add to your collection-and we all know that you can never have too many of those.Honey mustard is a pretty classic combo and it's threatening to become as popular as, shall we say- peanut butter and jelly or lettuce and tomato-seriously!I found this recipe on a website a few years ago as honey-mustard potatoes and they became a big hit around the house.After a few months of basking in the glory I thought about mixing things up with sweet potatoes instead.We liked them a lot, but hey-don't take my word for it, try them yourselves...


Ready?

Ingredients:
4 tablespoons of  mustard (do yourselves a favor and go for the good kind, not the plastic-y hot dog-y kind)
4 tablespoons of honey
5 tablespoons of oil
1.5 kilos of sweet potatoes (about 5), peeled and sliced
salt and pepper to taste

1.Place sweet potato slices in a large bowl and heat oven to 200 celcius or 400 Fahrenheit
2.Pour the rest of the ingredients on the sweet potatoes (Yaels tip that will save you a dish:pour the oil before you measure the honey and that way it won't stick to the spoon and you won't have to wash another dish.You'll thank me later).Mix thoroughly until sweet potatoes are covered with seasonings
3. Pour onto baking paper covered or greased pan (your best bet is to make sure that the sweet potatoes are all in one layer to ensure even baking)
4.Bake for about 50 minutes, or until the sweet potatoes are soft and golden 
Yum!share with me!


בטטות בחרדל ודבש


עברו הרבה מים בכנרת מאז הפעם האחרונה שכתבתי פה (המממ...או שלא) אבל אולי חלקכם שמתם לב שהבלוג הוא כבר לא הפורקן הקולינרי היחיד שלי-בשעה טובה התחלתי גם לכתוב טור באתר "התפריט" ואתם כמובן מוזמנים להיכנס אליו מדי שבוע ולקרוא עוד מתכונים והגיגים מפרי מקלדתי ומצלמתי (www.themenu.co.il). זה כמובן לא אומר שאני מזניחה את הבלוג-אם תיכנסו לטור תראו מתכונים מוכרים וגם כאלה שלא.אז כדאי לכם להיכנס. בכלל, זה אתר מאוד נחמד-יש שם כל מיני מתכונים וכתבות על מסעדות ותזונה וכאלה.זה רלוונטי במיוחד למי שגר באזור באר שבע כי יש שם המלצות על מסעדות ועסקיות אזוריות אבל גם מי שלא גר באזור יכול למצוא שם דברים מעניינים.
חזרה לאוכל-החברים של הבלוג בפייסבוק יודעים שלאחרונה אני מביאה כמה אופציות לרשומה הבאה שתתפרסם אז כדאי לכם להצביע ולהכריע.
חרדל ודבש הוא שילוב די קלאסי שמופיע בהמון מנות כמו ויניגרטים לסלטים ומאכלי עוף למיניהם.לפני כמה שנים מצאתי באתר אמריקאי מתכון לתפוחי אדמה בחרדל ודבש וראיתי כי טוב-המתכון כיכב אצלנו כמעט בכל שבת למשך כחצי שנה(!) ואז משום מה הזנחתי אותו.לפני כמה חודשים חזרתי לאתר ונזכרתי במתכון אבל נחה עליי רוח אמיצה משהו והחלטתי לנסות את זה עם מאכל שגם הוא משתדך מעולה עם דבש-בטטות.ההצלחה הייתה רבה והנה התוצאות לפניכם.מדובר בתוספת קלילה ונחמדה שתוסיף מתיקות ופיקנטיות (או חריפות-תלוי באיזה סוג חרדל עושה לכם את זה...אבל תעשו טובה ותזהירו את האורחים-במיוחד אם מדובר בילדים)לכל ארוחה.כמובן שאפשר גם עם תפוחי אדמה ואולי גם עם ירקות אחרים-תנסו ותגידו לי מה ואיך יצא

רכיבים:
רבע כוס חרדל (דיז'ון,כן?החרדל של הנקניקיות נותן לזה קצת טעם זול ופלסטיקי)
רבע כוס דבש
5 כפות שמן קנולה
קילו וחצי בטטות קלופות וחתוכות לקוביות גדולות
מלח ופלפל לפי הטעם

1. מניחים את קוביות הבטטות בקערה גדולה ומחממים את התנור ל-200 מעלות
2. שופכים עליהן את שאר המרכיבים (קבלו טיפ בנוגע לדבש:אם קודם תמדדו את השמן ואז באותו הכלי תשימו את הדבש הוא לא יידבק לכם לכלי.מומלץ לכל מתכון שבו יש שמן ודבש) ומערבבים היטב עד שכל הקוביות מכוסות בכל חומרי התיבול
3.מעבירים לכלי משומן,רצוי שתהיה רק שכבה אחת של בטטות על מנת להבטיח אפייה שווה, ואופים במשך כ-50 דקות או עד שהבטטות רכות וקצת שחומות

זה הכל!בתאבון!ואל תשכחו להתחבר אליי בפייסבוק על מנת להכריע מה תהיה הרשומה הבאה!