יום שישי, 25 במרץ 2011

פנקייקים כיפיים במיוחד


אז איך היה פורים?מרגישים כבר את הלחץ לסיים את החמץ לפני פסח?
החלטתי להירתם למשימה הקולקטיבית ולנסות לסייע לכם במלאכה חשובה זו.
פנקייקים בהחלט שייכים לקטגוריית האוכל של "בואו נראה אתכם מוצאים מישהו שלא אוהב".באמת שכולם אוהבים,במיוחד ילדים והם כל כך קלים להכנה.אחד הדברים הנוספים שאני כל כך אוהבת בהם זה שהן עשויות ממצרכים שתמיד יש לי בבית:קמח,חלב,ביצה,שמן,סוכר ואבקת אפייה-וזהו!כמובן שאפשר גם להוסיף להן כל מיני דברים כאוות נפשכם:פירות,קינמון,שוקולד צ'יפס (הלבנים מומלצים במיוחד-אבל אם אתם מגישים אותם לאורחים אל תשכחו לספר להם שהדברים הנוזליים בתוך הפנקייקים זה אכן שוקולד צ'יפס לבנים מומסים ולא כל דבר אחר או שהם יחשבו שזה סתם בלילה לא מוכנה וזה לא נעים.סיפור אמיתי) או כל דבר אחר העולה על רוחכם (על אנשובי לא הייתי הולכת,אבל הבנתם את הפואנטה).
לאלו מכם החוששים לשמי הטוב והמנסה-להימנע-מטיגונים:אל חשש!מה שנהדר בפנקייקים האלו (ותודה לאימא על המתכון,אם כי המתכון שיובא כאן עבר איזה גלגול או שתיים שלי) זה שלמרות שהבלילה עצמה מכילה מעט מאוד שמן (והיא נטולת כל סוג שומן אחר)-הטיגון נעשה ללא שמן,רק חשוב מאוד להקפיד על מחבת טפלון,כי אחרת כל העסק קרוב לוודאי לא יצליח.
שנעבור למתכון?

מצרכים:
3 כפות סוכר
2 כפות שמן קנולה
ביצה אחת
שקית אבקת אפייה
2 כוסות קמח
חלב-בדרך כלל צריך בערך כוס,אבל תוסיפו בהדרגה כי אולי תצטרכו פחות.

1. מערבבים את כל החומרים ומויפים את החלב עד שנוצרת בלילה אחידה וחלקה,בלי גושים.
2. מחממים מחבת טפלון על להבה בינונית,כאמור בלי שמן ובעזרת כף או מצקת שופכים עיגולים של בלילה לתוך המחבת לפי גודל המחבת (שלי לא מחזיק יותר משלוש) ולפי החשק (בעלי אוהב פנקייקים גדולים שממלאים את כל המחבת כי ככה מתחילים לאכול יותר מוקדם,אני אוהבת פנקייקים קטנים יותר כי הם חמודים נורא).כשהבלילה מתחילה לבעבע הופכים כל עיגול בזהירות עם מרית.מחכים עוד כשלוש דקות ומעבירים את הפנקייקים המוכנים לצלחת הגשה.חוזרים על הפעולות עם יתר הבלילה.
3. זהו!אוכלים בהנאה גדולה בארוחת בוקר חגיגית,ארוחת ערב קלילה או כל הזדמנות אחרת!אוכלים עם סירופ מייפיל,שוקולד,דבש או בלי כלום (האופציה המועדפת עליי)
בתאבון!
ותתחברו אליי בפייסבוק!רק ככה תוכלו להכריע מה יהיה הפוסט הבא!
שבת שלום וטעימה שיהיה...

תגובה 1:

שרה ב אמר/ה...

תודה חיכיתי הרבה זמן למתכון טוב לפנקייקים, אנסה בקרוב...