יום רביעי, 11 במאי 2011

מוס שוקולד- בלי ביצים, בלי ג'לטין ובלי חמאה

אז מה כן יש בו?





רק מה שבאמת צריך בשביל שיהיה מוס שוקולד נהדר! כלומר, בעיקר שוקולד ושמנת אבל אל דאגה, יש גם שדרוגים שונים בהמשך.
לפני שנתחיל, אני רוצה להקדיש את הרשומה הזאת לחברתי היקרה מאוד מאוד ח.ר. שהתארסה השבוע עם בחיר ליבה ש. והיא קוראת ותיקה של הבלוג. אה, והיא מאוד אוהבת שוקולד (עכשיו ברור למה אנחנו חברות?). אז רציתי לאחל להם מזל טוב עצום במיוחד ושיזכו להקים בית מקסים מלא בכל הדברים הטובים ביותר.
בנימה חגיגית זו, בואו נעבור למתכון-
האמת היא שלפני ההריון של הנסיך נהגתי להכין מוס אחר,נהדר במיוחד המורכב בין היתר מביצים חיות. בתחילת ההריון,במסגרת האובססיה שלי לקרוא כל פיסת מידע בנושא גיליתי שביצים לא מבושלות יכולות להיות מאוד מסוכנות לנשים הרות. מה? איך אמורים להשמין בזמן ההריון אם לא נוכל לאכול יומם ולילה דברים משמינים אבל נפלאים כגון מוס שוקולד????? בעיניים כמעט דומעות ניגשנו לרופא הנשים שעד השלב ההוא שבר לנו הרבה מיתוסים בנושא ההריון (הידעתם שאין באמת בעיה לעבור בגלאי מתכות בזמן ההריון?) "נכון שזה שטויות העניין של הביצים הלא מבושלות? אין עם זה באמת בעיה,נכון?"
אז מסתבר שדווקא יש בעיה,רצינית לא מעט.
"בואו נגדיר את זה ככה" אמר הדוקטור "אני גרמתי לאימא שלי להוציא את המוס שלה מהבית, ובפירוש מדובר במוס הכי טעים בעולם.ודי לחכימא ברמיזא"
אבלים וחפויי ראש חזרנו הביתה ואני ניגשתי למלאכה החדשה: מציאת מתכון למוס שוקולד שלא יפגע בעובר אבל גם יעניק טעם לחייהם של הוריו. מסתבר שזו הייתה משימה יותר קלה ממה שחשבתי והנה לכם הממצאים-מי היה מאמין שהמתכון הכי טוב הוא גם הכי פשוט?

מרכיבים: (בערך 4-6 מנות)
100 גרם (חפיסה אחת) שוקולד מריר (אני מודה שגם אני מתפתה מדי פעם לטרנד ה"שוקולד רק עם מינימום 60% מוצקי קקאו" כי זה באמת יוצא נהדר אז אם יש גישה לשוקולד כזה-לכו על זה. אבל אם לא, אל תשברו את הראש-גם עם שוקולד בעל פחות מוצקי קקאו ייצא לכם מוס סבבה)
מיכל אחד (250 מ"ל) של שמנת מתוקה או צמחית פרווה

שוברים את השוקולד לקוביות וממיסים אותם במיקרוגל או בבן מארי (בקערה או סיר מעל סיר אחר עם במים רותחים. לוודא שתחתית הקערה או הסיר עם השוקולד לא נוגע במים). בקערה נוספת מקציפים את השמנת לקצפת יציבה. מניחים לשוקולד להצטנן קצת ומקפלים אותו בעדינות לתוך הקצפת. מכסים את הקערה (או מעבירים לכלי אחר או לכלים אישיים) ומקררים לפחות 4 שעות לפני ההגשה. זהו!פשוט, נכון?אבל לא תאמינו כמה אוורירי וטעים זה יוצא

* אם משתמשים בקצפת צמחית ומרגישים שיש קצת טעם לוואי או שסתם רוצים מוס קצת מתוק יותר אפשר להוסיף קמצוץ סוכר וכמה טיפות תמצית וניל, או במקום פשוט להוסיף כפית סוכר וניל

פינת ההתפרעות של יעל:
הבטחתי שדרוגים ואני מקיימת!כמובן שהמוס הזה נהדר סתם ככה אבל למי שרוצה קצת טוויסט הנה כמה רעיונות:
* מוס שוקולד קרמל: ממיסים את השוקולד כמו במתכון הרגיל אבל לפני שמקציפים את הקצפת שופכים רבע עד חצי כוס ממנו לכלי אחר ושומרים בצד. בסיר קטן ממיסים חצי כוס סוכר לבן וכשהוא מתחיל להפוך לקרמל (עניין של כמה דקות-תשגיחו על הסיר כדי שלא תפספסו את זה) מוסיפים את השמנת לסוכר השרוף (זהירות-זה יכול להשפריץ!) ומערבבים היטב. כשנוצר קרמל אחיד למדי מכבים את האש (אם יישארו גושים קטנים לא נורא-הם יהפכו למעין סוכריות קרמל קטנות שנורא כיף לפגוש אחר כך במוס שלכם). מערבלים את הקרמל כמה דקות עם מערבל ומוסיפים אותו לשוקולד המומס.מערבלים שוב עד שהכול מתאחד ומקפלים לתוך הקצפת. מקררים כמו במתכון הסטנדרטי. המתכון מבוסס על מתכון של איילת הירשמן
* מוס שוקולד מוקה: מכינים את המוס כמו במתכון הסטנדרטי אבל לפני שמכניסים אותו למקרר ממיסים כף אבקת קפה (נמס או מגורען) ברבע כוס מים ומקפלים אותו היטב למוס שלא יהיה מדולל.בתיאבון!


תספרו לי איך יצא! אפשר כמובן כאן בתגובות ואפשר בפייסבוק- תחפשו את "תנסו את זה בבית" ותתחברו אליי! תהיו הראשונים לדעת על רשומות חדשות ותוכלו להכריע מה יתפרסם בעתיד!

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

יצא מעולה!!!

תנסו את זה בבית אמר/ה...

איזה כיף לשמוע!שמרת לי קצת???