יום שלישי, 21 ביוני 2011

פשטידת סלמון


אוקיי,אז אני מודה:דגים הם ממש לא התחום החזק שלי-לא בבישול ולא באכילה.בכלל,שמתי לב שדגים זה משהו שרוב האנשים אוהבים מאוד או שונאים נחרצות-אין כזה הרבה מרחב תמרון בין שתי הקצוות.בניסיון להשלים בכל זאת עם בעלי הסנפיר והקשקשת אני מוצאת את עצמי עם מתכוני דג מאוד פשוטים.המתכון שלפניכם הוא נורא נחמד וקליל,והדבר הכי קשה שתצטרכו לעשות בשבילו זה למצוא קופסת שימורים של סלמון במיץ.כן, קראתם נכון: לא פילה ולא דג שלם אלא קופסת שימורים שמזכירה קצת קופסת שימורים של טונה.אני מודה שהמתכון הזה לא משתייך לקטגוריית ה"כל החומרים נמצאים במזווה שלכם כבר" ושהמצרך הזה לא נמצא בכל מכולת שכונתית והוא אולי ידרוש מכם קצת מאמץ אבל אני מבטיחה שכשתכינו-תבינו.אני מבטיחה גם לשים עוד מתכונים (בעתיד,בע"ה) עם המוצר הנהדר הזה על מנת לגוון לכם את מקורות האומגה 3.

מרכיבים:
קופסת שימורים אחת (213 גרם) של סלמון (או: אלתית ורודה במיץ טבעי,למי שלא רוצה לגרום לאליעזר בן יהודה להתהפך בקברו)
3 גזרים מגוררים (לא חובה ואפשר להשמיט,אבל מוסיף הרבה צבע,טעם,בריאות ומה לא)
בצל אחד מגורר (תעשו לעיניים שלכם טובה ותגררו אותו במעבד מזון)
ביצה אחת
חצי כוס פירורי לחם
חצי כוס חלב או מים
כף שמן
פלפל שחור לפי הטעם
כף קטשופ

1.מסננים את הדג מהמים ומוציאים עצמות ועור (אם יש...אל תגידו שלא הזהרתי אתכם)
2. שמים את הדג בקערה ומועכים אותו קצת
3.מוסיפים את שאר המרכיבים ומערבבים
4.משמנים תבנית (אפשר 26,מרובעת או אינגליש קייק גדולה קצת) ושופכים את התערובת פנימה.
5.אופים בחום בינוני כשעה או עד שהפשטידה מזהיבה

נהנתם?תגידו יפה תודה לאימא וסבתא שלי,שזה המתכון שלהן כעיקרון.הפשטידה מצוינת גם קרה (יש לא מעט שאפילו מעדיפים אותה ככה) ואפשר בכיף להקפיא אותה.

תגובות,אנשים,תגובות!אני ממש רוצה לשמוע הארות,הערות ותובנות...

אין תגובות: