יום שני, 4 ביולי 2011

פרגיות בסויה ולימון


נראה לי שמיציתי את עניין הפשטידות לזמן מה, הפעם אני משתפת אתכם במשהו הרבה יותר משמעותי אבל בלי תוספת מאמץ. האמת היא שאת הפרגיות "גיליתי" ממש לא מזמן.כחובבת חזה עוף מושבעת שרק לאחרונה גילתה שהרבה אנשים חושבים שחזה עוף זה עניין יבש מדי לטעמם,פרגיות הן בהחלט מציאה טובה ועסיסית."ומה עם המחיר?" אתם שואלים.ובכן,מסתבר שמכרעיים רגילים לחלוטין אפשר להכין פרגיות טובות לא פחות ממה שימכרו לכם במחיר הרבה יותר גבוה אצל הקצב.כמובן שהייתי מאוד רוצה לספר לכם איך בדיוק עושים את זה אבל הגילוי המרעיש כאן הוא שהמלאכה לא נעשתה על ידי אלא בידי בעלי,שעלול יום אחד לשקול הסבה מקצועית לקצבות בעקבות המשימות הבשריות שאני נוטה להנחית עליו במטבח.בגדול,זה עניין של הפרדת העצם מהעור ומהבשר: מצאתי לכם את הסרטון הזה: http://allrecipes.tv/videos/how-to-debone-a-chicken-thigh.aspx
שמסביר באנגלית איך לעשות את זה אבל טרם מצאתי הוראות טובות בעברית.אם אתם מכירים משהו כזה,אני אשמח לשמוע על כך.
הפרגיות במתכון נאפות ברוטב חמוץ\מלוח שאין קל ממנו.כמובן שאפשר ומומלץ להכין גם עם חלקי עוף אחרים (כולל חזה...אם אתם כמוני ולא מפחדים ממנו)

מרכיבים:
4-8 נתחי פרגיות

מיץ מלימון אחד (שום דבר לא יקרה אם זה משומר-בערך שליש כוס מיץ)
3 כפות רוטב סויה
מלח ופלפל
מעט פטרוזיליה קצוצה (לא חובה)

1. מניחים את הפרגיות בתבנית גדולה בשכבה אחת ומתבלים במלח ובפלפל
2. שופכים מעל חלקי העוף את מיץ הלימון ורוטב הסויה
3.זורים מעל פטרוזיליה אם רוצים
4. אופים ללא מכסה במשך שעה על חום בינוני (180 מעלות)


אל תשכחו לשמור לי קצת...
אה,ולפני שאני אשכח-יש לי מעין טור אוכל באתר "התפריט" ('www.themenu.co.il) ואתם ממש מוזמנים להיכנס אליו ולהתרשם מהמתכונים ומההגיגים.חלק מהמתכונים יהיו מוכרים לכם מהבלוג אבל אני מבטיחה גם הפתעות

אין תגובות: