יום חמישי, 17 בנובמבר 2011

עוגיות חמאת בוטנים מהירות


אז אנחנו בדיאטה.
נאבקתי בזה המון זמן, ניסיתי להתכחש לזה וכל הזמן ניסיתי לשכנע את עצמי ש "זה שאני רודפת אחרי הנסיך הקטן זה שורף המון קלוריות, לא?"  לפני כן יכולתי לדחות את זה בתירוצים של  "אני עדיין מניקה" ו "אחרי החגים", אבל הגיעה שעת האמת. היום הלכתי לסופר וקניתי חסה, פריכיות, חלב 1% ולחם קל (אבל הלבן, כן?הקו האדום שלי זה הלחם שמצופה בגרעינים וזרעונים ונראה יותר כמו עציץ מאשר משהו שאני באופן וולונטרי אכניס לפה שלי.יש גבול). והקופאית הסתכלה עליי במבט מלא רחמים והלכה לנשנש נשיקולדה (כן, גם הפייסבוק שלי מוצף בקריאות אושר על כך שהממתק הרטרו עושה קאמבק היסטורי היישר למדפי הסופר. מי ייתן ואוכל גם אני יום אחד להתענג על שחיתות מעין זו).לא, זאת לא פרנויה-פשוט במקום לאכול את תאי השומן הגוף שלי החליט לנגוס בתאי השכל והעצבים.
אז כפי שאתם רואים, לא קל להיות בדיאטה, במיוחד לא כשכמות לא מבוטלת מהיום שלך מתכלה על הצצות בבלוגים ופורומים למיניהם של מתכונים-שלא נדבר על בישולי השבת. אבל כמובן שהדיאטה, קשה ככל שתהיה, היא לא סיבה לקפח אתכם, קוראיי הנאמנים (היי אימא) ואין שום סיבה שלא אשתף אתכם,בפולניות יתרה, במתכון נהדר וקליל-קליל לעוגיות שנמסות בפה ולוקחות ממש כלום זמן להכין.
אבל תשמרו לי אחת, טוב? לימים יפים יותר.


המתכון כאן מהווה מיזוג משפחות של ממש: מתכון של אימא (הפעם לא נגעתי בו,הוא מושלם כמו שהוא), צילום של חמותי ואת הסטיילינג של העוגיות (=החריטה והשוקולד) עשתה גיסתי.

מרכיבים:
כוס חמאת בוטנים חלקה
כוס סוכר
ביצה אחת
כפית סודה לשתייה

1. מערבבים את כל המרכיבים בקערה.
2. מכסים תבנית אפייה בנייר אפייה משומן ומניחים עליו כדורים בגודל של אגוז מלך. שומרים על רווח בין העוגיות כי הן ישתטחו ויתפשטו.
3. אופים בחום בינוני (180 מעלות)במשך כ-10 דקות, עד ששולי העוגיות מזהיבות.תשגיחו עליהן, הן נשרפות מהר.


אני מודה שאפייה ללא גלוטן זה לא התחום החזק שלי (חוץ מאשר בפסח, כמובן) ויכול להיות שיש גלוטן בחמאת בוטנים אבל
מי שמחפש מתכון ללא גלוטן -הגעתם למקום הנכון!

אין תגובות: