יום ראשון, 29 באפריל 2012

פשטידת ירקות ספרדית



אז יום העצמאות מאחורינו, ל"ג בעומר לפנינו, אבל עם יד על הלב החג המאתגר מבחינה קולינרית הרבה יותר מל"ג- בואו נשים כמה תפוחי אדמה בתוך נייר כסף ליד המדורה,אה הבאתם גם מרשמלו?- בעומר הוא כמובן שבועות. האמת היא שהוא לא חייב להיות כזה עניין, כולה יום אחד של גבינות, אבל שימו לב שמדובר באחד החגים שהכי יוצאים מפרופורציה בשבילו:
לפני שנתיים, קפצנו לסופר לא פחות מעשרה (!!!!) ימים לפני שבועות וגילינו שם תורים כאורך הגלות,דיילים שמנסים למכור כל סוג גבינה אפשרית והמון פאניקה להשיג את החומרים לעוגת הגבינה שגם תהיה מרשימה (כי הרי הזמנו אורחים), גם לא תעלה יותר מדי קלוריות(כי עוד לא הורדנו את הקילוגרמים העודפים מהמצה בריי של פסח) וגם לא תעלה יותר מדי בקופה (כי צריך להתחיל להתכונן למחאה של הקיץ הקרוב). הלו! אני מזכירה: שבועות זה חג של יום אחד בלבד ואין צורך לצאת מהכלים בשביל להכין מאכלים שכל אחד מהם מכיל לפחות 4 מוצרי חלב. יצא לי אפילו לאכול בשבועות (לנשום עמוק) בשר. לא קרה כלום.זה אפילו היה טעים. אז אני חלילה לא מנסה לפגוע בפרנסתם של עובדי המחלבות,אבל קחו את זה באיזי.
למי שבכל זאת רוצה להכין משהו נחמד,חלבי ולא מטורף מדי אני מצרפת את המתכון לפשטידה ספרדית.האמת היא שאני מאוד חשדנית כשזה מגיע לפשטידות,כי אי אפשר באמת לדעת רוב הזמן מה תחבו שם. מה גם שרובן דורשות התעסקויות עם
חומרים כמו בצק פריך, בצק עלים או כל מיני גבינות שמעודכם לא שמעתם עליהן ועד שהבאתם אותן הביתה הן הספיקו להעלות עובש
(אה,זה אמור להיראות ככה??).


הפשטידה הזאת מורכבת מחומרים פשוטים יחסית,ויש בה בונוס: היא לא מכילה קמח והיא מושלמת לחולי צליאק.

אם אתם לגמרי בעניין של דחיית סיפוקים, או פשוט חולי סדר וארגון, תוכלו לשמור את המתכון ולהכין אותו בפסח (!) הבא
שנעבור לבישולים?


מרכיבים:

בצל אחד קצוץ

2 תפוחי אדמה בינוניים, חתוכים לקוביות קטנות מאוד (זוכרים את הבדידים משיעורי חשבון בכיתה א'?תחשבו על הבדידים הלבנים שסימלו את
הספרה אחת-זה הגודל הרצוי)

קישוא אחד קצוץ לקוביות בערך בגודל של קוביות תפוחי האדמה

שן שום אחת כתושה

2 כפות שמן זית

כף אחת חמאה

4 ביצים

4\3 כוס חלב

2\1 כפית עשבי תיבול מיובשים (אני הכי אוהבת אורגנו אבל גם שמיר,בזיליקום ואפילו פטרוזיליה יתאימו כאן. כמובן שאפשר גם לערבב
ואז בכלל תהיה לכם חגיגה).

מלח ופלפל שחור לפי הטעם



1. מחממים את התנור ל-180 מעלות. משמנים תבנית בינונית ושומרים בצד.
2. שמים את השמן והחמאה במחבת ומחממים על אש נמוכה עד שהחמאה נמסה. מוסיפים את הבצל ותפוחי האדמה ומטגנים במשך 5 דקות. מערבבים מדי פעם.
3. מוסיפים את הקישוא והשום ומטגנים על אש נמוכה במשך 5 דקות נוספות או עד שהירקות מתחילים להתרכך. מורידים את המחבת מהאש ומעבירים את התוכן בצורה אחידה לתבנית המשומנת.
4. בקערה טורפים את הביצים ומוסיפים להם את החלב,עשבי התיבול ומל"פ. טורפים שוב עד שנוצרת תערובת אחידה. שופכים את תערובת הביצים על הירקות.


5.אופים כשעה-עד שהפשטידה מוצקה ומשחימה-מזהיבה
                                 בתאבון! שיהיה חג סידן שמח!





2 תגובות:

בישול בזול אמר/ה...

אני מזדהה עמוקות עם כל מה שכתבת לגבי שבועות. ממש היסטריה חסרת פרופורציה, ואני משערת שדוחפיה העיקריים הם יצרני החלב והגבינות. בטוחני שהם עושים קופה נאה ביותר מהחג הזה.
הפשטידה נראית מעולה! קלילה ולא עמוסת גבינות יקרות ובצקים כבדים. היא בהחלט תנוסה. תודה!

תנסו את זה בבית אמר/ה...

ביזול!כיף לראות שאת עדיין קופצת מדי פעם!אני אשמח לשמוע איך הפשטידה יצאה...