יום שני, 28 במאי 2012

סלט עוף עם פסטה,משמשים וירקות מוקפצים (וגם ויניגרט משמשים!)



חיכיתי שנה שלמה כדי להביא לכם את המתכון הזה! הכנתי אותו בפעם הראשונה לפני שנה בדיוק, כשהמשמשים החלו לבצבץ להם על צמרות העצים אך לא הספקתי להעלות אותו לפני שהם נעלמו. אז חיכיתי... הסבלנות משתלמת!
אפשר לומר שפירות קיץ הם דרכו של הטבע לפצות אותי על מזג האוויר המזוויע שמתחולל כאן מ...מרץ בערך? ועד...אוקטובר. לפני כמה שבועות נכנסתי לסופר ומהמדפים חייכו אליי נקטרינות, אפרסקים, דובדבנים וגם...משמשים! מיד פרצתי בשאגות שמחה (פנימיות, כן? ההמולה ששררה שם לפני חג השבועות לא הייתה צריכה פסיכופתית שתחגוג את בוא הקיץ ליד הקופה הראשית.) והתחלתי לתכנן מה להכין עם האוצרות העונתיים. אז נכון שהמחירים עדיין קצת גבוהים אבל הם עוד ירדו, עד אז-אתם בטח מכירים מישהו עם איזה עץ פרי שבדיוק עכשיו מניב כמות מפלצתית וישמח שתורידו לו כמה מהענפים. ההתלבטות היא תמיד האם לאכול אותם כמו שהם, טריים ועסיסיים או שמא לעשות איתם משהו קצת יותר מעניין. אני כמובן לא רוצה לעמוד ביניכם לבין איזו פרוסת עוגה עסיסית, אבל מי שמחפש מתכון צבעוני, משביע ובריא-אל תלכו לשום מקום.
המתכון המקסים הזה נולד בספר מתכונים אמריקאי ועבר כמה שינויים בדרך, אבל הקונספט נשמר: ארוחה מלאה ומרעננת  עם עוף, ירקות, פסטה, פרי וגם רוטב נחמד שיהיה מעניין. ארוחה שאפשר בהחלט להכין מראש ולאחסן במקרר לשעת רצון. היא לא דורשת תנור וחימום מסיבי של הבית אבל היא תשמח אתכם ואת הסובבים אתכם בין אם אתם במשרד, בפיקניק בחיק הטבע ואף לאירוח קליל ונינוח. מוכנים?

מרכיבים:


חבילת פסטה קצרה (500 גרם)- פנה, פרפרים או כל מה שיש לכם בבית.
4 כפות שמן זית.
500 גרם חזה עוף חתוך לקוביות.
1 פלפל אדום קצוץ.
1 קישוא קצוץ לקוביות קטנות.
2 שיני שום כתושות.
סלסלת פטריות שמפיניון פרוסות.
5 משמשים מגולענים וחתוכים לרבעים.
3 כפות פטרוזיליה קצוצה או כף פטרוזיליה יבשה.

1. מכינים את הפסטה לפי הוראות היצרן. אם מכינים מראש מעבירים לכלי אטום ומאחסנים במקרר עד ההגשה.



2. מחממים את השמן במחבת גדולה ושטוחה או ווק וצורבים את קוביות העוף עד שהם מלבינים משני הצדדים.


3. מוסיפים את הירקות,השום הכתוש והמשמשים ומטגנים מעל להבה בינונית עד שהירקות מתחילים להתרכך.


4. מוסיפים את הפטרוזיליה ומטגנים 3 דקות נוספות. מצננים עד ההגשה במקרר ומכינים את הרוטב:


מרכיבים לרוטב:


2 משמשים מגולענים.
כף סוכר.
2 כפות חומץ.
רבע כוס שמן זית.
כף פטרוזיליה טרייה או כפית פטרוזיליה יבשה.

1. מכניסים את המשמשים לבלנדר ומוסיפים להם את הסוכר והחומץ.


2. טוחנים עד שנוצרת מחית אחידה. מוסיפים את השמן בזילוף דקיק וטוחנים שוב. מוסיפים את הפטרוזיליה ומערבבים. אם מגישים מיד שופכים את הרוטב מעל מרכיבי הסלט, מערבבים ומגישים. אם מכינים מראש מאחסנים את הרוטב בכלי נפרד במקרר ומאחדים את מרכיבי הסלט בסמוך להגשה.



קיץ שמח ומרענן!


אין תגובות: