יום רביעי, 1 בדצמבר 2010

עוגת גזר או אם אתם רוצים קצת לרמות (כמוני)-פשטידת גזר


אף פעם לא הבנתי מה העניין של עוגות גזר.לא רק שלא הבנתי,זה גם עיצבן אותי למדי.קינוחים מבחינתי זה דבר שלא משחקים אותו, כמעט ברמה של משהו קדוש בעולם הקולינרי.אז למה הכנסתם ירק לעוגה?.?.בואו נבהיר לכם את חומרת העניין:זה מתחיל בעוגת גזר ונגמר במוס ברוקולי,או בגלידת אפונה רחמנא לצלן.קינוח זה קינוח-הוא יכול להכיל שוקולד,קרמל,פירות וכאלה וירק זה משהו שהוא חלק ממרק,סלט,תוספת,פשטידה...בסדר,אפשר גם במנה העיקרית אבל אל תגעו בקינוח!
בקיצור,הבנתם שהרעיון של עוגת גזר לא ממש עשה לי את זה.
עד לאחרונה.
ראיתי מתכון לפשטידת גזר-מנה שלא היתה לי שום סיבה אידיאולוגית לא להכין אותה.ביס אחד הבהיר לי שני דברים:
1.זה טעים מאוד
2.זה לא באמת פשטידה.בחייאת,יש בה כוס סוכר ותמצית וניל.זאת עוגה,ובשיא הרצינות היא מצאה חן בעיניי.
שלא תחשבו שלא נלחמתי בזה.הגשתי אותה פעמים רבות ובכל אחת מהפעמים האלו קראתי לה "פשטידה" בגאווה רבה.על הדרך גם טפחתי לעצמי על השכם על כך שאני אוכלת ירקות.אבל מגיע השלב שחייבים להודות באמת:זוהי עוגה,ולא יעזור כלום.כמובן שאתם יכולים לקרוא לה פשטידה (כמוני) ולהרגיש נורא אלגנטיים כי זה נורא אופנתי להגיש פשטידות.אבל,אם בא לכם להגיש עוגה ולקבל נקודות בונוס על כך שיש בה דברים עם קצת ערך תזונתי ולא רק שוקולד ושמנת-הרשומה הזאת היא בשבילכם.
אז מה,בעצם, כל כך מיוחד בעוגה הזאת שהצליחה לחדור אל ליבי הנוקשה (בענייני ירקות,בכל מקרה)?יש מליון עוגות גזר והן סך הכל די דומות אחת לשנייה-אז מה חדש תחת השמש?
אז ככה:הרוב המכריע של עוגות הגזר שיצא לי לראות מורכבות מגזרים מגוררים.מדובר בעניין שלפעמים נוטה להיות קצת מריר ולפעמים גם כמויות אדירות של סוכר לא עוזרות לפצות על כך.בעוגה הזאת,במקום לגרד גזרים חותכים אותם לכמה חלקים,מבשלים אותם במים רותחים ומכינים מהם מעין פירה.כל כך פשוט וכל כך גאוני.המתכון הוא מהספר kosher palette האמריקאי (עם כמה נגיעות שלי) והוא מומלץ ביותר.

מרכיבים:
4 גזרים גדולים,מקולפים וחתוכים ל-4 פרוסות
תרסיס שמן (אלא אם כן אתם משתמשים בתבנית סיליקון)
כוס קמח
חצי כוס סוכר חום דחוס
חצי כוס סוכר לבן
כפית וחצי אבקת אפיה
כוס שמן קנולה
2 ביצים
כפית תמצית וניל

1.מבשלים את הגזרים בהרבה מים רותחים עד שהם רכים מאוד.מסננים אותם ומעבירים לקערה.
2.מועכים את הגזרים עם מועך תפוחי אדמה או עם מיקסר ומחממים תנור ל-180 מעלות
3.מוסיפים את שאר המרכיבים ומערבבים היטב ידנית או עם מערבל\מיקסר (יוצא יותר טוב עם מערבל אבל יותר כלים מאשר ערבוב ביד.לשיקולכם).לא לערבב יותר מדי!צריך שיהיו גושים קטנים של גזר בשביל המרקם.
4.שופכים את העיסה לתבנית משומנת בתרסיס שמן (כאמור,אין צורך לשמן אם אתם משתמשים בסיליקון) ואופים 45 דקות או עד שקיסם יוצא יבש

למקרה שתהיתם,יצא לי גם לשמוע על עוגת קישואים ועל עוגת מיץ עגבניות.
לא צריך להסביר מה אני חושבת עליהם,נכון?
מכירים עוד עוגות שעשויות מירקות?אני בהחלט משתתפת בצערכם.רוצים לדבר על זה?אני אשמח לשמוע תגובות

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

היי הכנתי ויצא ממש טעים! תודה!

תנסו את זה בבית אמר/ה...

איזה כיף לשמוע!בתאבון!