יום שני, 5 בספטמבר 2011

עוגת תפוחים קלילה ונימוחה עם טריק


אין כמו החזרה ללימודים כדי להזכיר לכולנו שהחגים בפתח ולהכניס למתח...אני מודה שעד עכשיו לא התעקשתי להיצמד למתכוני חגים כאן בבלוג אבל לקראת השנה החדשה אני אשתדל לתת גם לזה מענה כדי שבעוד כמה שנים גם בבלוג הזה נוכל לעשות תוית של "מתכונים לראש השנה" ובו 800 פריטים.חתיכת new years resolution, הא?
מכיוון שאני לא מתה על עוגות דבש באופן כללי (אל דאגה,ראנט עצבני ומסודר יבוא בפוסט אחר),קינוחי החג מתרכזים בדרך כלל בתפוחים-וזה סבבה,כי מבחינתי תפוחים וקינמון הם אחד השילובים המנחמים והטובים ביותר שיש לעולם הקינוחים להציע (ויש לו המון!). את המתכון הזה גיליתי לפני כמה חודשים,כשקיבלתי מאימא את הספר "בישולה" ליומולדת.אחלה ספר ואחלה מתכונים אבל הוא, בדומה לספרי בישול רבים וטובים, חוטא בכך שהוא אינו מסתפק בפחות מ-200 גרם חמאה ברוב הקינוחים שלו. קוראים ותיקים בבלוג (היי אימא) יודעים שזה משהו שאני נוטה לא לעשות,ולכן נחו עיניי על מתכון לעוגת תפוחים עם מיונז.
מה??????????
אלו מכם שקראו את פוסט העוגת גזר שלי יודעים שעוד דבר שלא עושה לי טוב זה שילובים של דברים מהעולם החיצון אל הקינוחים המקודשים שלי,ולכן הגיוני שלא אסתכל אפילו על מתכון למיונז בעוגה אבל משום מה זה נורא סיקרן אותי וניסיתי בכל זאת.התוצאה הייתה טובה מאוד והנה המתכון לפניכם בתוספת שינויים שלי:



מרכיבים:
1.5 כוסות קמח
1 כפית סודה לשתייה
1 כפית אבקת אפייה
1 כוס סוכר
2\1  כוס מיונז (הקטע המגניב פה זה שאני השתמשתי במיוקל 5% וזו מן הסתם לא היייתה כוונת המשורר.ככה חסכתי המון שומן על הדרך וגם אתם יכולים)
4\1 כוס חלב או חלב סויה
2 ביצים
1 כפית קינמון
קורט מלח
5 כפות מיץ לימון

לציפוי תפוחים:
2 תפוחים קלופים וחתוכים לקוביות
3 כפות סוכר
1.5 כפיות קינמון

1. משמנים תבנית עגולה בקוטר 26 ס"מ בספריי שמן (או שמשתמשים כמוני בתבנית סיליקון וחוסכים גם את השומן הזה) ומניחים אותו בצד,מחממים את התנור לחום בינוני 180 מעלות.
2. מערבבים היטב בקערה את כל חומרי העוגה ומעבירים את העיסה לתבנית
3. מפזרים את פלחי התפוחים מעל העוגה,מערבבים את הסוכר והקינמון של הציפוי וזורים מעל התפוחים.
4. אופים בחום בינוני כ-45 דקות, או עד שהעוגה תזהיב (עוגות תפוחים נוטות להשחים לפני שהן אפויות ואז הן נחרכות קצת,מומלץ להניח מעל העוגה רדיד אלומיניום לקראת סוף האפייה)

נכון קל? ולא תאמינו כמה שלא תרגישו את המיונז
בע"ה אני אפרסם מתכונים נוספים לקראת החג אבל עד אז-בתאבון...

אין תגובות: