יום רביעי, 4 ביולי 2012

פאי דובדבנים



הייתי ילדה טובה, שלושת הפוסטים האחרונים בבלוג היו עם ירקות- לא מגיע לי (ולכם!) איזה קינוח מושקע ומושחת? בטח שמגיע!
אז עונת הדובדבנים היא אכן בשיאה, אבל רציתי מתכון שתוכלו להכין גם כשהיא תיגמר (בניגוד לפוסט הקודם, סלט העוף עם המשמשים, שמומלץ להכין אותה ממש עכשיו כי עוד מעט העונה תיגמר ועד מאי 2013 המשמשים היחידים שתפגשו יהיו מיובשים או משומרים- טעים, אבל לא אותו הדבר) ולא מצאתי מתאים מהפאי הזה. אני לא אשקר לכם- לא מדובר בקינוח הכי פשוט בעולם,אבל ההשקעה לגמרי משתלמת כי היא פשוט נהדרת. בשנה שעברה הכנתי אותה לעצמי כעוגת יומולדת, ביחד עם גלידת וניל- חלומי להחריד. מה שהכי חשוב לי לעשות כאן במתכון, ובמתכוני הפאי הבאים (הבאים עלינו ועל עם ישראל לטובה) זה לשבור מיתוס. תשאלו כל קונדיטור מומחה או חובבני והוא יגיד לכם שבצק פריך, שממנו עשויה כמובן הקלתית של כל פאי שמכבד את עצמו, חייב להיות עם חמאה. הרבה חמאה. חלק יסכימו להתפשר על מרגרינה בגלגולי עיניים דרמטיים אבל שמן בקלתית פאי?????הס מלהזכיר. מה תגידו אם אומר לכם שאני כבר כמה שנים מכינה קלתיות פאי עשירות, נהדרות וטעימות בלי טיפה של שומן מוקשה? אני מודה שהוא טיפה פחות נוח מבצק פריך אמיתי אבל מלבד העורקים שלכם, שיודו לכם אחר כך, זה בצק יחסית נוח- לא צריך להקפיא אותו או לעשות אפייה עיוורת שבלעדיה הבצק הפריך האמיתי די יוצא מעפן.במילוי אומנם יש חמאה (או מרגרינה, מה שבא לכם) אבל מדובר בכמות קטנה ממש אז אל תעשו פרצופים. לאלו מכם שלא התעלפו עד כאן מחוסר האותנטיות שלי ומוכנים לצאת לדרך הרבה יותר בריאה ולא פחות טעימה-הנה המתכון:


מצרכים:


לקלתית-
2 כוסות קמח
מעט מלח
10 כפות שמן קנולה
מעט אבקת סוכר
4 כפות מים קרים


1. מערבבים את כל החומרים פרט למים עד שנוצרים פירורים גדולים. מטפטפים מעל את המים ולשים עד לקבלת בצק אחיד. יכול להיות שתצטרכו עוד קצת מים או קמח.
2. מחלים את הבצק לשניים. מחצית נעטפת בניילון נצמד ונשלחת למקרר והמחצית השנייה תשמש לתחתית של הפאי: משמנים 2 ניירות אפייה בספריי שמן ומקמחים אותן מעט. מעבירים את כדור הבצק בין ניירות האפייה ומרדדים אותו בעזרת מערוך לעלה דק.
3. משמנים תבנית 24 ומקלפים מעל הבצק המרודד את נייר האפייה העליון. מעבירים בעדינות את הבצק לתבנית ומשטחים אותה לתוכה. מסירים בעדינות את נייר האפייה השני ושמים את התבנית בצד.


בינתיים, מכינים את המלית:

מצרכים למלית:
שליש- חצי כוס סוכר (אני אוהבת מתוק, אולי אתם פחות...)
2.5 כפות קמח
רבע כפית מלח
רבע כפית קינמון
2 כוסות דובדבנים משומרים, מסוננים (יוצא בערך צנצנת אחת)
שליש כוס סירופ דובדבנים מהצנצנת
1 כף חמאה או מרגרינה

1. מחממים את התנור ל-220 מעלות ומערבבים בסיר קטן את הסוכר עם הקמח, המלח, הקינמון וסירופ הדובדבנים מעל להבה בינונית תוך כדי ערבוב מתמיד עד שהתערובת מסמיכה ומבעבעת.
2. שופכים את התערובת החמה על הדובדבנים ומערבבים קלות.
3. מעבירים את הדובדבנים והחבר'ה לקלתית הפאי בתבנית ומעל מפזרים נקודות של חמאה.
4. מוציאים מהמקרר את כדור הבצק השני, מרדדים אותו כמו שרידדנו את תחתי הפאי ומעבירים אותו בעדינות מעל מילוי הדובדבנים.
5.מוודאים שהמלית אטומה בתוך הקלתית ובעזרת סכין מנקבים בבצק העליון מספר חריצים שיאפשרו לאדים לצאת.
6. מכסים את שולי הפאי בנייר אלומיניום (שלא יישרפו) ואופים במשך 35-45 דקות, או עד שהפאי משחים- מזהיב.


זהו!לא כאב, נכון? טעים קר, חם או איך שבא לכם. כדור גלידת וניל או קצפת ישדרגו את זה במיוחד.

ועוד תמונה של הפאי, סתם כי הוא חתיך:




בתאבון!

אין תגובות: