יום ראשון, 29 ביולי 2012

סלט דוריטוס (או ביסלי, מה שעושה לכם את זה)





אצל המון משפחות שאני מכירה אין דבר כזה ארוחה בלי סלט-ולו הפושטי ביותר, אבל אצלי הם אף פעם לא היו התחום החזק. מה שאני כן אוהבת זה סלטים מקוריים ולא קונבנציונליים,עם איזה טוויסט מפתיע (ומשביע,כן? כי ערימה של ירקות חתוכים לא באמת מספק אותי עד לארוחה הבאה). סלטים כאלו ממש מושלמים לימי קיץ לוהטים שבהן רק המחשבה על הפעלת התנור או הגז עושה לכם ארבעים מעלות בצל.
הסלט הזה הוא לא בדיוק מהסלטים האלה שמהווים ארוחה בפני עצמה אבל היא חביבה ביותר כנשנוש,כחלק מפריסה של מספר סלטים בארוחה מושקעת או אפילו כתוספת קלילה למנה עיקרית-זו גם אחלה דרך לגרום לילדים לאכול ירקות.
על רמת הבריאות של הסלט אני מעדיפה לא להתחייב-תחליטו אתם אם הירקות מבטלים את כל השטויות שיש בדוריטוס או ההיפך...
הסלט הזה הוא בפירוש לא משהו שמכינים הרבה מראש.את הרוטב אפשר להכין יום לפני ולשמור בצנצנת עד ההגשה אבל סבבה לגמרי להכין אותו רגע לפני שהקערה עוברת לשולחן.
המתכון לסלט ולרוטב הם אדפטציות שלי למתכונים שקיבלתי באיזה פורום מתכונים.



מרכיבים:
חסה אחת קרועה לפיסות
גזר אחד מקולף וחתוך לפרוסות
בצל סגול אחד פרוס
חבילה אחת קטנה של דוריטוס בטעם האהוב עליכם (או ביסלי)

מערבבים את חומרי הסלט בקערה.

רוטב:
6 כפות שמן זית
רבע כוס חומץ בן יין אדום
כפית חרדל דיז'ון חלק
כפית מיונז (אני אוהבת להשתמש בחרדל 5% על בסיס שמן)
2 כפות רוטב סויה
2 כפות דבש
2 שיני שום כתושות
שופכים את כל חומרי הרוטב לצנצנת ומשקשקים.אל תתפתו להוסיף מלח כי באמת שלא צריך (הרוטב סויה מלוח מספיק).שופכים את הרוטב מעל הסלט, מערבבים שוב ומגישים.
                                                                                     
בתאבון!

אין תגובות: