יום חמישי, 11 בנובמבר 2010

עוגת ביסקויטים בעלת קרם מודולרי+2 מתכוני בונוס (או:ניסיון לנפץ מיתוסים על קינוחים שהם פרווה)



אנשים אוהבים להגיד שקינוח פרווה הוא "לא שווה כמו קינוח חלבי"
כולם יודעים שהמחמאה הכי גדולה שאפשר לקבל על קינוח כזה הוא שאין לו טעם כזה
הסיפור של העוגה הזו חוזר לחודש הראשון לנישואיי,בו החלטתי להכין עוגת ביסקויטים כקינוח לארוחה בשרית
(הערת שוליים:בעלי אוהב לטעום את מה שמכינים וכל המרבה הרי זה משובח.אני אוהבת להשאיר את העוגה שלמה).
אז בעלי ראה את העוגה מונחת לה במקרר והיה "חייב" לקחת פרוסה.הוא טעם והתחלחל קלות:העוגה הזאת חלבית!יעל השתמשה בשמנת מתוקה במקום בריצ'!מה עושים?
כשחזרתי הביתה הוא סיפר לי את הגילוי המחריד שלו,ואני הראיתי לו את קופסת הריצ' שעמדה במקרר.
מאז אנחנו קוראים לעוגה הזאת "העוגה החלבית"...הבעיה היא שאנחנו מגישים אותה בגאוה גם אחרי שהאורחים חיסלו רבע עוף, מה שהוביל ללא מעט גבות מורמות, ואז חייבים כמובן לחזור על כל הסיפור.
מה שאני מנסה להגיד הוא שהעוגה הזאת יוצאת חבל"ז בגירסה הפרווה שלה,אבל אפשר כמובן להכין אותה חלבית באמת.איך העוגה הזאת הגיחה לאוויר העולם?ובכן,זה התחיל ממתכון לעוגת בישקוטים שמצאתי בספר "מטעמי המקרא" ועבר כל מיני שדרוגים ושינויים שלי (שהעיקרי בהם הוא שהורדתי את המרגרינה.מיותר לחלוטין).

עוגת ביסקויטים
(תבנית פיירקס מלבנית בינונית)
חבילת פתי בר (מן הסתם לא תשתמשו בכולה,אבל זה תלוי בגודל התבנית.חוץ מזה,ככה תוכלו לנשנש כאוות נפשכם מבלי לפגוע בעוגה)
2 כוסות חלב סויה (או חלב רגיל,כמובן,אבל קבלו טיפ-1% שומן-אוקיי?לא חובה כמובן אבל תאמינו לי שיש מספיק שומן בעוגה גם ככה...)
חבילת ריצ' (250 מ"ל) או שמנת מתוקה
חבילת אינסטנט פודינג וניל
100 גרם שוקולד מריר (מכירים את הטרנד הזה שיש לאחרונה שקובע שצריכים לעבוד רק עם שוקולד מריר גם אם זה חלבי?אז הנה מה שאני חושבת:אם אתם מכינים את זה חלבי,תעשו מה שבא לכם)
קמצוץ סוכר
כמה טיפות תמצית וניל

1.שמים כוס חלב סויה (או חלב...אבל הבנתם את זה כבר) בקערה וטובלים בה מספר ביסקויטים שיכסו שכבה אחת בתוך התבנית.מניחים אותם בתבנית הנ"ל.
2.בקערת מערבל מקציפים כוס חלב סויה,ריצ',פודינג,סוכר ווניל עד שמתקבלת קצפת אחידה וטעימה.
3.מורחים חצי מהקצפת מעל הביסקויטים.טובלים ביסקויטים נוספים בחלב ומסדרים בשכבה נוספת מעל הקצפת.מורחים מעליהם את יתרת הקצפת.
4.ממיסים במיקרוגל או בבן מארי (בסיר מעל סיר אחר שיש בו מים רותחים.רק תיזהרו שתחתית הסיר עם השוקולד לא נוגע במים-חשוב מאוד!!!!) את השוקולד ומזליפים אותו מעל העוגה (אפשר גם לשפוך הכל בצורה אחידה,אבל הזילופים יוצאים ממש מרשימים).
5.מניחים את העוגה ל-8 שעות לפחות במקרר (לא לוותר!אחרת היא לא תהיה יציבה מספיק!)


ועכשיו למתכוני הבונוס שהבטחתי:
1.את הקרם לעוגה הנ"ל אפשר לשפוך מעל כל עוגת שוקולד פשוטה שהספיקה להצטנן קצת.מומלץ גם מעליה להזליף שוקולד מומס וכמובן שגם אותה צריך לקרר 8 שעות במקרר.זה יוצא עם שכבה גבוהה ונהדרת של קרם
2.את הקרם אפשר להקפיא כמו שהוא.אחרי שעתיים להוציא,לערבב ולהחזיר למקפיא.לחזור על הערבוב אחרי שעתיים נוספות ו-וואלה!-יש לכם גלידת וניל פרווה ונטולת ביצים חיות!רק אל תשכחו להוציא אותה מהמקפיא חצי שעה לפני ההגשה,לוקח לה קצת זמן להתרכך...