יום ראשון, 2 בינואר 2011

תפוחי אדמה צלויים

וואו!עבר המון המון זמן מאז הפעם האחרונה שכתבתי כאן.מסתבר שככה זה כשיש עבודות סמינריוניות...אבל חזרתי בגדול על מנת לתת לכם את אחד המתכונים המנצחים שלי 


תודו שעניין הצילום משתפר!
אז ככה, אתם מכירים אנשים שלא אוהבים תפוחי אדמה?גם אני לא. כולם אוהבים לפחות צ'יפס ופירה (מנות משובחות לעצמן, אין שום ספק) אך מה שכל כך נהדר במנה הזאת זה המודולריות, היכולת לספוג כמעט כל תיבול שיש לכם בבית ולצאת טעים כל כך שלא יישארו לכם שאריות בכלל.
כשהייתי בשירות לאומי, בישולים היו אתגר לא קטן.לא היה הרבה מעבר למקרר, מיקרוגל וכיריים. אה, וטוסטר משולשים. תוסיפו לזה חמש בנות חסרות תקציב, חסרות זמן וחסרות רעיונות והרי לכם הררים של פסטה ורסק עגבניות (לא שיש בזה משהו רע אבל כל ערב?????) בשלב מסוים כל אחת התחילה להתמחות במשהו: אחת הייתה מופקדת על הסלט, שנייה על אורז\ספגטי ("מה מתחשק לכן הערב?") עוד שתיים שלא ממש הבינו בבישול אז הן ערכו שולחן ושטפו כלים (בתיאוריה...) ואני הופקדתי באופן בלעדי על תפוחי האדמה. באותה הדירה הם היו מטוגנים, אבל מאז הם השתדרגו לתנור והם הרבה יותר בריאותיים (והרבה יותר מהירים)
הנה המתכון שאי אפשר לטעות איתו, אבל כמובן שיש גם שפצורים בסוף:


מצרכים:
ק"ג תפוחי אדמה (אימא שלי מחשבת תפוח אדמה אחד לכל סועד וככה נערכת לבישול אבל זה בתנאי שאני לא מגיעה, כי אז אני בקלות מחסלת תבנית שלמה מבלי להניד עפעף)
4\1 כוס שמן זית (אבל אל תהיו סנובים, שמן קנולה זה לא פחות טוב לצורך העניין)
1 כף פפריקה מתוקה
1 כף גריל עוף
3 שיני שום כתושות
2 כפות אבקת מרק בצל
2 כפות פטרוזיליה יבשה
מלח, כמון ופלפל שחור לפי הטעם


הוראות:
1.מקלפים את תפוחי האדמה וחותכים לקוביות בינוניות
2.שמים בקערה, שופכים מעל שמן ומערבבים
3.מפזרים את התבלינים ומערבבים שוב עד שהכול מצופה
4.מרפדים תבנית בנייר אפיה, משמנים בתרסיס שמן ושופכים מעל את תפוחי האדמה
5.אופים שעה בערך על 200 מעלות (מומלץ להוציא כל כמה זמן קוביה ולטעום עד שאתם מאשרים שזה מוכן...זה מה שאני עושה וזה יוצא מוצלח למדי...)


פינת ההתפרעות של יעל:
כל התבלינים שנכתבו למעלה הם ממש לא קדושים, ואתם יכולים להשמיט ולהוסיף לפי מה שיש לכם בבית (טוב, אולי על המלח לא הייתי מוותרת). הנה עוד תיבולים שניסיתי עם התפוחי אדמה וכולם יצאו מוצלחים:
אבקת מרק עוף
אבקת מרק ירקות
שום גבישי
רוטב ויניגרט איטלקי
שבבי בצל מיובש
כורכום
פפריקה חריפה (בזהירות!)
חומץ בלסמי (באמת!יוצא מקורי וטעים)
שמיר יבש
רוטב סויה
אבקת בצל
יין אדום
דבש
מיץ לימון


איזה שילובים עובדים בשבילכם?אני ממש אשמח לשמוע על זה
להתראות עד הפעם הבאה (זה לא יהיה רק בעוד חודש, אני מבטיחה!)
יעל



אין תגובות: