יום חמישי, 20 בינואר 2011

עוגת גלילה יותר קלה ממה שהיא נראית



תראו איזו עוגה פוטוגנית יצאה לי!
אחח,אין כמו ריח של עוגה בתנור (חוץ מריח של עוגה בדרך לפה,אבל בשביל שסצנה ב' תתרחש הרבה פעמים יש צורך בסצנה א')במיוחד ביום חורפי וגשום (גשם?מה זה בכלל?).
עוגה היא הרבה פעמים נושא של ויכוח אצלנו בבית: לקראת כל השבת אני שואלת את בעלי: איזו עוגה מתחשק לך לשבת הקרובה?
הוא:"עוגת שוקולד.פשוטה כזאת.בלי קשקושים ובלי סיבוכים"
אני:"עוגת שוקולד?זהו?לא איזה פאי לימון מרנג או קלאפוטי דובדבנים או שטרודל תפוחים או משהו קצת מעניין מעוגת שוקולד שכל ילד בגן יודע להכין???"
הוא:"עוגת שוקולד"
אני:"אוקיי, אבל לפחות תתן לי לצפות את זה בקרם קצפת או להוסיף לזה קינמון?אולי אני אכין את זה בתבנית קוגלהוף?"
הוא:"תעשי מה שבא לך,אבל מה שהכי ישמח אותי זה עוגת שוקולד פשוטה"
מה שקורה בדרך כלל זה שאני מכינה את מה שבא לי,ואז כשהוא טועם אני אומרת משהו בסגנון של"נכון טעים?נכון שהרבה יותר שווה מסתם עוגת שוקולד?"
הוא חושב על זה קצת ואומר:"באמת טעים מאוד, אבל בכל זאת לא הייתי מתנגד לעוגת שוקולד שביקשתי..."
ובכן
העוגה הזאת דורשת קצת יותר מעוגת-שוקולד-פשוטה-כמו-שבעלי-אוהב אבל היא כיפית ומרשימה מאוד.אפשר להכין אותה חלבית ואפשר פרווה.


רכיבים:
עוגה:
3 ביצים מופרדות
כוס סוכר
2 כפות מיץ לימון (משומר זה סבבה)
חצי כוס מים
קורט מלח
כוס קמח
כפית אבקת אפייה
אבקת סוכר לזרייה


קרם:
חבילת שמנת מתוקה\ריצ'
4 כפות סוכר
4 כפות קקאו או שוקולית


1. מחממים תנור ל-180 מעלות ומכסים תבנית תנור בניי אפייה משומן.
2. בקערת מערבל מקציפים את החלמונים לקרם תפוח,מוסיפים להם חצי כוס סוכר ומיץ לימון וממשיכים לערבל.
3. כשזה מתאחד ומסמיך קצת,מוסיפים מים.
4. בקערה נפרדת מקציפים את החלבונים עם המלח וחצי הכוס הנותרת של הסוכר. מחליקים את תערובת החלבונים לתוך תערובת החלמונים ומוסיפים להם את הקמח ואבקת האפייה.
5. שופכים את הבלילה לתבנית המשומנת ואופים אותה במשך 15 דקות (היא ממש לא אמורה לתפוח)
6.על מגבת נקייה זורים אבקת סוכר ומוציאים את העוגה מהתנור.הופכים אותה על המגבת בעודה חמה ומסירים את הנייר.
7. לפני שהעוגה מספיקה להצטנן,מגלגלים אותה עם המגבת לרוחב ומניחים לה להצטנן.
8. בינתיים מכינים את הקרם: מקציפים שמנת מתוקה או ריצ' עד שהיא הופכת לקצפת ומקפלים לתוכה את הסוכר והקקאו.
9. כשהעוגה קרה,פותחים את הגלילה ומוציאים את המגבת.מורחים את הקרם ומגלגלים שוב (בלי המגבת,כן?היא רק עזרה לנו לשמור על הצורה של הגלילה  אבל היא לא ממש מוסיפה לטעם) עם פתח הגלילה כלפי מטה.
10.זורים מעל עוד אבקת סוכר


פינת ההתפרעות של יעל:
העוגה בתמונה ובמתכון היא די בטעם וניל, אבל אם בא לכם שוקולד אפשר להוסיף לבלילה 3 כפות קקאו או שוקולית.במקרה כזה אפשר בכיף להכין עם קרם קקאו (אבל רק אם אתם חובבי שוקולד רציניים) או להשמיט את הקקאו מהקרם ורק למלא את העוגה בקצפת ממותקת.
אפשר גם למלא את העוגה בריבות למיניהן,או בריבת חלב
אפשר להוסיף לעוגה חתיכות קטנות של פרי (כמו דובדבנים)
על העוגה אפשר למרוח עוד קרם, או שוקולד מומס...כמעט הכל הולך!אני אשמח לשמוע אם הכנתם ויצא לכם מוצלח)(וגם אם לא...)


שבת שלום וט"ו בשבט שמח!(שוב לא הבאתי מתכון שמתאים לחג...בשנה הבאה?)



אין תגובות: